X
تبلیغات
رایتل
گپ دوستانه با ......
ارتباط مستقيم با مدير وبلاگ این سایت را صفحه خانگی خود کنید ! اضافه کردن این سایت به علاقه مندیها ! صفحه اصلی !
به وبلاگ من خوش آمدید لطفا پس از بازدید از این وبلاگ با نظرات ارزشمندتون من را در پیشبرد عملکرد هر چه بهتر وبلاگ یاری دهید...**باتشکرمدیریت وبلاگ گپ دوستانه**دوستان عزیز در صورت تمایل برای تبادل لینک به من خبر بدید..افرادی که قصد دارند در این بلاگ تبلیغ کنند به مدیریت وبلاگ از طریق ایمیل اطلاع دهند
آرشیو
موضوع بندی

دوشنبه 23 آبان 1384
حافظه...............

سلام بازم منم!

همونی که......زیاد میگه!!

خوب بریم سراغ کارمون  نظر شما چیه!؟!؟!؟

قسمت قبلی درمورد روش صحیح مطالعه گفتم :شاید بگی خوب من که حافظم مثل حافظه فلانی (نیؤتن) نیست

حالا اینجا حامی جون میگه حافظه باید قوی شه اونم راه داره!

هشت روش موثر در بازسازی حافظه

آیا اخیرا فراموش می کنید ، دسته کلید خود را کجا گذاشته اید؟ داخل اتاق
میشوید بدون اینکه بدانید برای چه کاری به ان سمت میروید؟
آیا بعد از ریختن چای در استکان قوری را در یخچال می گذارید؟ شماره تلفن منزل خود را فراموش می کنید ؟

روانشناسان در این زمینه تو صیه می کنند که :

١. موز بهترین دوست حافظه : ویتامین B بهترین تغذیه حافظه است و موز دارای این منبع غنی میباشد.

٢. مهربانی با خویشتن : انجام کارهای مورد علاقه مانند خریدن یک شاخه گل , کتاب رمان, ملاقات دوستان قدیمی و ........ باعث افزایش ترشح

هورمون " دوپامین " می شود که احساس خوبی را در فرد به وجود می آورد و این افزایش تاثیر مثبتی بر سلسله اعصاب و آن بخش از مغز که مسوول حافظه است میگذارد


٣. قدم بزیند : زنان یا مردانی که در به طور مرتب قدم می زنند بسیار کمتر دچار فراموشی میشوند . چرا؟ تحقیقات نشان داده است که فعالیت ,ارتباط مغزی را در بخشی که ذهن مسوول حافظه است گسترش می دهد.

٤. غذای سس دار نخورید : بر اساس تحقیقات انجام شده برروی عادت غذایی بیش از ٨ هزار نفر , استفاده از این نوع سس ها و غذاهای سویا دارباعث کاهش قدرت حافظه می شود. علت آن است که یک ماده شیمیایی موجود در این نوع سس ها و سویا که گفته می شود ضد سرطان و بیماری قلبی است دقیقا عکس این خواص را با خود دارد. با این حال یک بار خوردن آن در هفته چندان مشکلی ندارد!


٥. خواب به موقع : یک استراحت خوب مغز می تواند اطلاعات بشتر و بهتری را به حافظه شما باز گرداند تا مغزی که تمام روز را بدون استراحت گذرانده باشد .

٦. بیشتر به خودتان برسید : تحقیقات نشان می دهد افرادی که رژیم های غذایی بسیار کم کالری در برنامه روزانه خود دارند نه تنها پروسه اطلاع رسانی را بسیار کند انجام می دهد بلکه از دیگر افراد هم سن و سال خود که این رژیم را ندارند نیز کمتر قادر به استفاده از حافظه خود می باشند.
لذا به فکر خود باشید و رژیم های غیر موجه را فراموش کنید


٧. چای گیاهی بنوشید : آهن برای عملکرد صحیح حافظه ضروری است و نوشیدنی های کافئین دار به علت دارا بودن موادی به نام " تانن " ( اسید تانیک) که ٧٥ درصد آهن موجود در بدن را از بین می برند.

٨. خوردن قند و شکر مصنوعی را کاهش دهید : این امر ممکن است در کاهش وزن به شما کمک کند اما نوشیدن بیش از یک یا دو نوشیدنی رژیمی در طول روز حافظه دراز مدت شما را تخریب می کند . خوشبختانه تاثیرات منفی این مسئله دائمی نیست و شما به راحتی می توانید با قطع مصرف شیرینی های مصنوعی مجددا حافظه خود را اصلاح کنید.

 

 


 

 


 

 

تعداد بازدیدکنندگان : 138026


Powered by HAMI.DOM.IR

عناوین آخرین یادداشت ها
«کپی برداری از تمامی مطالب این بلاگ با ذکر منبع بلا مانع است»